Cookies accepteren

Wij zijn wettelijk verplicht om je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies en je hier over te informeren.

Zonder cookies kunnen niet alle onderdelen van onze website functioneren. Daarom is het helaas niet mogelijk om onze website te bezoeken als je geen cookies accepteert.

Cookies accepteren

Wat zijn cookies?

Cookies zijn kleine bestandjes die informatie over sitebezoek bevatten. Deze bestandjes worden op je computer geplaatst en zijn veilig. Ze kunnen nooit worden gebruikt om privégegevens van je computer uit te lezen of om wachtwoorden te onderscheppen. Cookies zijn ook niet in staat om een computer te infecteren met een virus. Bijna elke website gebruikt deze kleine bestandjes.

Lees meer

Wij gebruiken cookies voor:

Klik hier voor meer informatie over cookies.

Tips voor Grootouders

Grootouders vragen ons op welke manier zij het evangelie kunnen delen met kleinkinderen die opgroeien in een niet-christelijk gezin. Wij hebben een aantal aspecten op een rijtje gezet, die overigens ook bruikbaar zijn voor de kleinkinderen uit christelijke gezinnen. En een overzicht van websites waarop u terecht kunt voor verwerking van Bijbelverhalen, knutselwerkjes, kleurplaten, kijktafels.

Gebed

Naast uw persoonlijk gebed voor de kleinkinderen is het goed om in hun aanwezigheid voor hen te bidden. Bij de maaltijd en het naar bed gaan wanneer ze logeren; de wereld van de kinderen er in betrekken, hun namen noemen en wat er gedaan is of gedaan gaat worden. Ook papa en mama niet vergeten. De kinderen leren zo dat we de Heere in alles mogen betrekken, we eenvoudig met Hem kunnen praten en vooral dat we Hem mogen danken voor alle fijne dingen.

Voorlezen

Voorlezen uit een kinderbijbel die bij hen past, eventueel lenen in de bibliotheek om zo te ontdekken welke fijn is. Er zijn ook stripboeken over Bijbelse thema’s.

Muziek luisteren

Misschien heb je nog cd’s met kinderliedjes om naar te luisteren en mee te zingen! Maak er een gezellig moment van.

Kijken en luisteren

Om samen met je kleinkinderen te kijken en te luisteren: Filmpjes bij de Prentenbijbel (M. ten Cate), Bijbelse vertellingen cd  (H. van Dam), Kijk en luister cd (Laura Zwoferink). Te verkrijgen bij de christelijke boekhandel.

Knutselen

Bij de christelijke boekhandel zijn kleur- en knutselboeken te koop. Ga samen aan de slag met bijvoorbeeld de Crea Kinderbijbel.

Family Builders of Gezinsmoment

Op Family Builders staan voorbeelden voor het houden van een gezinsmoment over een bepaald Bijbels thema. Zoek iets dat bij hen past (leeftijd) en bereid je goed voor. 

Cadeaus

Geef een boek of dvd met een Bijbelse boodschap. Is het niet mogelijk om zo’n cadeau te geven dan gebruikt u het als de kinderen bij u thuis zijn.

Tot slot

Overlaad ze niet maar laat wel duidelijk merken dat opa en oma van de Heere Jezus houden. 

Blijf op de hoogte

Op onze website  verschijnen regelmatig nieuwe artikelen met betrekking tot (geloofs)opvoeding. Via de digitale nieuwsbrief blijft u hiervan op de hoogte. 

Boekentips

‘Struinen door de schepping’ van Hanna Holwerda, is een Bijbels natuurboek. In het bos, op het strand of in je achtertuin, overal kun je genieten van Gods schepping. Een boek met creatieve opdrachten voor elk seizoen!

‘Knetteren en knallen’ van dezelfde auteur, is een Bijbels proefjesboek te gebruiken tijdens gezinsmomenten maar ook geschikt voor vakantiebijbelweek en kinderclub voor kinderen van 8 tot 12 jaar. Door met elkaar de proefjes te doen die bij een zestigtal Bijbelverhalen staan beschreven zijn kinderen en ouders (of clubleiding) op een ongedwongen manier met elkaar bezig en raken in gesprek over Bijbel en geloof. 

Websites

  • Bijbelse kijktafels voor kinderen; 
  • Bijbelidee met leuke en leerzame doe-ideeën bij de Bijbel; 
  • Geloven is leuk met christelijke verhalen, knutsels, gedichten, kleurplaten en nog veel meer; 
  • Opkijken voor filmpjes, kleurplaten, puzzels en nog veel meer;  
  • Geloof in het gezin is een christelijk opvoedplein met inspiratie voor (groot)ouders en kerken.